Template: stoeptegel.

Stoeptegel

Soms is het handig op de zaken vooruit te lopen. Daarom voor het gemak alvast een invulformulier.

Template: stoeptegel.

Aan de Gemeente: …............
Afdeling Burgerzaken
Adres: ..............

Geachte lezer,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

Binnen uw gemeentegrens:
0 heb ik onlangs een lelijke val gemaakt
0 ben ik ernstig gestruikeld
0 kwam ik in het water terecht
0 botste ik tegen een lantaarnpaal
0 ben ik door een fietser geschept
0 ben ik uitgegleden
0 anders, namelijk: …...........................

Dit ongeluk is veroorzaakt door:
0 een losliggende stoeptegel
0 een scheve putdeksel
0 een ongelijke stoeprand
0 een gat in de weg
0 vuilnis/de grijze bak/zwerfvuil
0 hondenpoep
0 anders, namelijk: ….................................

Ik wil u hiervoor aansprakelijk stellen.

Volledigheidshalve moet ik vermelden dat ik tijdens dit voorval toevallig geconcentreerd gebruik maakte van m'n:
0 blackberry
0 iPhone
0 andere smart phone
0 anders, namelijk: …......

....waarop ik/waarmee ik:
0 m'n lokatie raadpleegde
0 'n krant/tijdschrift/website/weblog doorbladerde
0 een opname maakte (foto/film)
0 door m'n opname-archief bladerde
0 de huidige en voorspelde weersituatie raadpleegde
0 aan het skypen/twitteren/krabbelen/..... was
0 een telefoonnummer in m'n adresboek opzocht
0 mijn mening/reactie gaf
0 sms-te
0 overig (waaronder bellen)
0 anders, namelijk: ........

Ik wil nog even benadrukken dat alles goed ging, ondanks:
0 de drukte op straat
0 de vele toeristen
0 de zwoele zomeravond
0 het drukke fiets/auto-verkeer
0 dat ik m'n geliefde broekzakvriend op ooghoogte hield
0 anders, namelijk: ….......

Tóch ging het mis en heeft eerder genoemd euvel tot bovengenoemd ongeluk geleid.

Ik vermoed dat U voorvallen als deze wel vaker worden voorgelegd - nu en in de toekomst - en ik hoop daarom dat we dit ongelukkige voorval waarvoor ik u aansprakelijk stel snel in der minne kunnen schikken.


Hoogachtend,


Naam: ..................
Adres: ...................

3 opmerkingen:

  1. Vorig jaar zomer hadden mijn bovenburen en ik pal voor onze deur stoeptegel onregulariteiten.

    Tegels kwamen schijnbaar spontaan naar boven en gaven een mogelijk gevaar voor passanten en bewoners.

    Na onze melding van het ongemak en de daarop volgende uitgraving van de onze 'voorstoep' bleek het om rattengangen te gaan.

    De ratten kropen vanuit de dieptes van het riool, via de surface van het trottoir, hun weg naar, In beginsel, onze kruipruimtes.

    Al knagend aan het beton onder onze voordeuren boorden zij zich de toegang tot onze kruipruimten.

    Het euvel is met adequate middelen toch nog tot een goed einde gekomen.

    Wel zie ik sinds die tijd paralellen met onze maatschappij. Daarbij krijg ik 'snachts vooral nachtmerries van de politieke islamisten b.v. de 'islamgeleerde' Fawaz Jneit.

    Dat kan nooit goed zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap Hanxie, dat je van stoeptegels via ratten toch weer bij een moslim bent uitgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem.

    Het tegel > ratten >> verhaal is feitelijk weergegeven.

    "Een moslim" (de islam(isten) benoemen is voor mij het tamelijk cynische sarcasme tot welke ik ben 'verworden' ten gevolgen van o.a. Euro/Nederlands overheidsbeleid. En van mijn politieke keuzes. Dat dit door u als abject islambashen word ervaren is aan u zelf.

    BeantwoordenVerwijderen