Do you remember WordPerfect?

6 opmerkingen:

  1. Born 1985 still going strong. De beste beschikbare tekstverwerker. Doet alles wat men nodig vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het eens met fical. Ik werk nog altijd met versie 11

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doosje heb ik ook nog. In mijn studententijd op een beurs gekregen. Die goeie ouwe tijd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, wat was dat een troep. Onvoorstelbaar lastig in gebruik. Een monnikenwerk om het aan de praat te krijgen of een heksenwerk desgewenst. Vele duizenden, nee vele miljoenen mensen zijn er in getrapt. Omdat er niets beters was. WordPerfect heeft de ontwikkelingen voor vele jaren getraineerd. Omdat het lastig was om er mee te werken was het een hele prestatie om het onder de knie te krijgen, dan was men laaiend enthousiast! Niet omdat het zo goed was, maar omdat men er eindelijk mee om kon gaan. Men had geen lof over het programma, men dichte het programma lof toe omdat men zelf die lastige leercurve had bedwongen, en anderen moesten er dan ook maar aan geloven.

    Gelukkig had ik het na een paar uur gezien dat die keurslijf niets voor mij was, weg ermee. Ik ben toen direct overgestapt op iets in een paarse doos, een echt opmaak programma. Nooit spijt van gehad. Daarmee kon men de letters zelf positioneren, zonder codes maar met muisklikken. Kortom de voorloper van dat waar iedereen nu mee werkt.

    Brrr. ik moet er nog van gruwen als ik er aan terugdenkt, wat een ellendige troep was WordPerfect. Blij dat het weg is en nooit meer terug zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik werk nog altijd het liefst met Word-Perfect, inmiddels versie 12. Je ziet precies wat je doet in het codescherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb altijd met veel plezier met Wordperfect gewerkt en natuurlijk vergeleken bij de huidge tekstverwerkers kun je je verloren voelen bij het zwarte of blauwe scherm. Maar had al veel spellingscontroles en je kon zelfs je eigen spellingscontrole maken.

    BeantwoordenVerwijderen